فرش چه رنگی بخرم؟

انتخاب رنگ فرش یکی از چالش های بزرگ هنگام خرید فرش ماشینی است. در این نوشته انواع رنگ های فرش ماشینی را همراه با مثال معرفی می کنیم و کاربرد آن ها را در دکوراسیون بررسی می کنیم.

فروشگاه اینترنتی فرشخونه
فرش چه رنگی بخرم؟
بازدید 1872 347 روز پیش

فرش چه رنگی بخرم؟ فرش چه رنگی فشنگه یا مده؟ انتخاب رنگ فرش چالش بسیار بزرگی هنگام خرید فرش ماشینی است به طوری که اولین سوال هر خریدار این است که فرش چه رنگی بخرم؟ اگر فقط فرش خانه را عوض می کنید می توانید رنگ آن را بر اساس سایر وسایل منزل انتخاب کنید. اما اگر فرش و مبل و پرده را با هم عوض می کنید یا زوج جوانی هستید که برای خانه خود به دنبال انتخاب تم رنگی مناسب هستید کار کمی سخت تر است. با توجه به اینکه فرش کالایی لوکس به شمار می رود که انواع درجه یک آن قیمت بالایی دارد اشتباه در انتخاب رنگ فرش می تواند برایتان بسیار هزینه بر باشد. در ادامه این چالش را با هم حل می کنیم.

فرش چه رنگی قشنگه؟

رنگ های فانتزی و زیبای فرش کلاریس

بگو چقدر تغییر دکوراسیون می دهی تا بگویم فرش چه رنگی بخری!

این که شما چه مدت زمان قصد دارید از یک فرش استفاده کنید تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب رنگ آن دارد. زیاد فرش عوض می کنید و یا اینکه ترجیح می دهید یک عمر از یک انتخاب درست و دقیق با خیال راحت لذت ببرید؟ اول مشخص کنید در دسته اول قرار دارید یا دوم و سپس رنگ های پیشنهادی برای هر گروه را بررسی کنید.

اگر اهل تغییرات زیاد نباشم فرش چه رنگی بخرم؟

بسیاری از افراد هستند که با وسواس و ظرافت خاصی دکوراسیون خود را دیزاین می کنند و به آن خو می گیرند. این افراد دیگر تغییرات بزرگی در خانه خود ایجاد نمی کنند مگر اینکه وسایلشان خراب شود. اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید برای انتخاب رنگ فرش دقت بیشتری به خرج دهید.

به شما توصیه می کنیم رنگ هایی را انتخاب کنید که از مد نمی افتند. شاید رنگ هایی که تازه در بازار مد شده اند برای شما جذاب باشد ولی به شما توصیه نمی کنیم چون احتمال دارد به زودی هم از مد بیفتند. در ادامه رنگ های پیشنهادی را بررسی می کنیم.

چرا فرش کرم بخرم؟

فرش کرم رنگ هیچگاه از مد نمی افتد. هم در دستباف پرفروش است و هم در ماشینی. مزیت دیگری که دارد این است که شما کمتر طرحی را در بازار پیدا می کنید که رنگ کرم یا نزدیک به آن مثل بژ را نداشته باشد. در واقع انتخاب این رنگ دست شما را برای انتخاب طرح فرش هم باز می گذارد.

شما هم می توانید فرش دستباف انتخاب کنید و هم فرش ماشینی. هم می توانید از طرح های کلاسیک خریداری کنید و هم طرح های جدید و به روز. ست کردن فرش کرم با وسایل خانه هم چندان دردسرساز نیست، بخصوص اگر تم خانه شما رنگ روشن باشد. هم برای خانه های مدرن و هم سنتی می توانید طرحی مناسب و زیبا در این رنگ بیابید.

یکی از ویژگی های فرش کرم بازتر و بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک و تنظیم نور اتاق های تاریک است. البته باید به سایز خانه دقت داشته باشید. اگر خانه شما پرنور و بزرگ است شاید فرش تیره گزینه مناسب تری باشد تا فضای خانه شما دنج تر به نظر برسد و چشم روی نقطه ای متمرکز شود و احساس آشفتگی یا کسالت در دیزاین منزل شما به وجود نیاید.

نکته دیگری که هنگام انتخاب این رنگ باید درنظر داشته باشید سریع آلوده شدن و واضح بودن لکه روی فرش کرم است. البته خرید یک فرش کرم با طرحی شلوغ و یا با حاشیه ای به رنگ متفاوت مثل سرمه ای یا گلبهی می تواند راهکار این مشکل باشد.

فرش سرمه ای چه مزایایی دارد؟

این محصول هم یکی از پرفروش ترین محصولات فرش ماشینی است که از گذشته تاکنون همیشه مد بوده است و برای افرادی که طرفدار تغییرات زیاد در خانه نیستند عالی است. اگر انتخاب شما این رنگ است و قصد دارید فرش ماشینی سرمه ای بخرید که متنوع ترین طرح ها و رنگ بندی ها پیش روی شما است.

مزیت مهم فرش سرمه ای چرک تاب بودن آن است. مثلا اگر روی آن چای یا آبمیوه بریزد از بین بردن لکه فرش آسان تر است و لکه نمود چندان زیادی ندارد.

فرش سرمه ای با پرده یا مبلمانی که گل های آبی روشن یا صورتی داشته باشد بسیار زیبا می شود. البته این رنگ بیشتر برای خانه های با سبک کلاسیک مناسب است مگر اینکه طرح جدید، فانتزی و متفاوتی انتخاب کنید.

انتخاب رنگ فرش برای دکوراسیون

رنگ مناسب فرش برای دکوراسیون

فرش نقره ای و فیلی (طیف طوسی و خاکستری) بخرم؟

این رنگ ها به تازگی در بازار فرش ماشینی مد شده اند اما باتوجه به ترند دکوراسیون داخلی این روزها، بعید است این فرش ها به این زودی ها از مد بیفتند. البته دلیل اصلی پیشنهاد این رنگ ها به کسانی که کمتر خانه خود را تغییر می دهند این است که می توانید فرش طوسی و نقره ای را با غالب رنگ ها و دکوراسیون ها ست کنید.

مثلا اگر لازم شد مبل را عوض کنید مجبور نیستید فرش را هم نو کنید، چون غالب رنگ های مبلمان با نقره ای و طوسی ست می شود. رنگ فیلی هم با تفاوتی جزئی در همین طیف قرار می گیرد که پیشنهاد می کنیم آن را هم ملاحظه نمایید.

فرش بژ و نسکافه ای را چطور در خانه دیزاین کنم؟

رنگ بژ که در توضیحات مربوط به رنگ کرم نام آن ذکر شد رنگ بسیار روشنی است. ویژگی رنگ بژ و نسکافه ای این است که با وجود خنثی بودن کمی تناژ گرم هم دارند و از جمله رنگ های شیک و زیبا به شمار می روند.

ست کردن فرش بژ و نسکافه ای با پرده و مبلمان شکلاتی، قهوه ای یا قهوه ای سوخته هارمونی زیبایی ایجاد می کند. البته پیشنهاد می شود از رنگ های متضاد در سایر وسایل خانه مثل دکوری ها و تابلوها استفاده کنید تا شاهد یکنواختی و کسالت در چیدمان خانه خود نباشید.

اگر زیاد تغییر دکوراسیون می دهید

وقتی اهل تغییرات زیاد باشید حتما به دنبال رنگی جدید هستید که قبلا امتحان نکرده اید. همین طور رنگ ها و طرح های متفاوتی را هم امتحان می کنید تا تغییر را در فضای خانه به خوبی حس کنید. شما می توانید در دکوراسیون خانه از رنگ های متضاد هم استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم جدیدترین و به روزترین رنگ فرش ماشینی را خریداری کنید. به طور مثال این روزها فرش طلاکوب خریداران زیادی پیدا کرده است.

فرش طلاکوب: جدیدترین و پرفروش ترین رنگ بندی

البته فرش طلاکوب یک رنگ بندی است که می تواند روی رنگ های زمینه مختلف پیاده شود. یعنی برخی از نقوش و گل و برگ های فرش با رنگ طلایی بافته می شود در حالیکه رنگ زمینه فرش از رنگ های خنثی انتخاب شده است مثل صدفی، نقره ای، متالیک، دودی و… .

این محصول برای دکوراسیون های امروزی و لوکس بسیار مناسب است. البته ست کردن فرش طلاکوب با مبل باید با ظرافت بسیار زیادی انجام شود تا فرش جلوه خوبی داشته باشد. بهتر است سعی کنید رنگ مبل را از طیف کمرنگ تر یا پررنگ تر از رنگ زمینه فرش طلاکوب انتخاب کنید.

فرش چه رنگی بخزم؟

تنوع رنگی بی نظیر فرش کلاریس کاشان

فرش آبی پیشنهادی برای طرفداران آرامش

یکی از تم های زیبا برای دکوراسیون خانه آبی است. استفاده از طیف های مختلف رنگ آبی برای پرده و مبلمان و فرش می تواند چیدمانی چشم نواز و آرامش بخش ایجاد کند.

البته توصیه می شود از ترکیب آبی با رنگ دیگری در خانه استفاده کنید، مثل آبی سفید یا آبی طوسی و به میزان استفاه از رنگ سرد در دکوراسیون دقت داشته باشید. به طور خاص در دکوراسیون های مدرن ست کردن آبی تیره با رنگ طوسی بسیار شیک و زیبا است.

طلایی و زرد: جذاب و لاکچری

رنگ طلایی باعث می شود فضای خانه شما مجلل و لاکچری به نظر برسد. اگر در خانه تزئینات طلایی دارید خرید فرش طلایی می تواند ایده خوبی باشد. هم می توانید فرش زمینه طلایی انتخاب کنید هم فرشی که رنگ طلایی در آن به کار رفته باشد مثلا زمینه مشکی با حاشیه ها و نقوش طلایی.

فرش ورساچه کف ساده سرمه ای نمونه ای از این محصولات است. انتخاب فرش طلاکوب هم می تواند ایده جالبی باشد. البته فرش های به رنگ طلایی کمی پررنگ تر از فرش های طلاکوب هستند.

انتخاب رنگ های گرم باعث می شود چیدمان خانه از حالت یکنواختی خارج شود و فضایی صمیمی تر و پرانرژی داشته باشید. فقط توجه داشته باشید این رنگ ها ممکن است باعث شود فضا کمتر آرامش بخش باشد.

رنگ زرد هم می تواند خاصیت های رنگ طلایی را از نظر انرژی بخش بودن و جذابیت داشته باشد با این تفاوت که فرش زرد کمی فانتزی تر است و اگر با طرح های پرگل باشد سنتی به نظر می رسد. نمونه ای از طرح های مدرن زمینه زرد فرش گبه کف ساده زمینه زرد است. واحد فروش فرشخونه می تواند طرح های بیشتری در رنگ مورد نظر شما پیشنهاد کند.

صورتی و سبز (رنگ های فانتزی): اگر شجاع هستید!

خرید فرش صورتی یا سبز انتخاب بسیار جسورانه ای است و قطعا دکوراسیونی بسیار متفاوت و خاص با فرشی با این رنگ ها خواهید داشت. دکوراسیونی به رنگ صورتی بسیار شیک و باکلاس خواهد بود و احساسات لطیفی را در ذهن بیدار می کند.

البته طرح های بسیار کمی می توانید بیابید که در رنگ صورتی و یا سبز تولید شده باشند مگر اینکه فرش فانتزی و یا فرش کلاریس انتخاب کنید. البته شما می توانید بافت فرش با رنگ دلخواه خود را سفارش دهید که البته هزینه کمی بالاتری خواهد داشت.

به طور کلی اگر اهل رنگ های فانتزی باشید فرش کلاریس پیشنهادات بسیار جذابی برای شما دارد. فرش بنفش، یاسی، زرد، گلبهی و… رنگ های متفاوت و خیره کننده ای هستند که می توانند هیجان شما را برای تازگی و متفاوت بودن پاسخ دهند.

فرش چه رنگی مده؟

فرش فانتزی با رنگ های جذاب و خاص

روانشناسی رنگ فرش یا رنگ فرش چه احساساتی را در ما بیدار می کند؟

هنگام خرید فرش برای دکوراسیون خانه به روحیات خود و تاثیر رنگ ها روی مود و حال و هوای خود دقت کنید. به طور مثال رنگ های تیره حس گرفتگی و رنگ های زرد و قرمز بی قراری و تنش را بالا می برند. در عوض رنگ های سبز و آبی آرامش بخش هستند و رنگ های صورتی و یاسی شادی آورند.

رنگ ها در فرهنگ های مختلف هم معانی متفاوتی دارند. به طور مثال در فرهنگ ما فرش قرمز یا لاکی سنتی به حساب می آید و بسیار نوستالژیک است و گذشته های خاطره انگیز را یادآوری می کند. فرش روشن مثل سفید و کرم حس تمیزی و تازگی را ایجاد می کنند.

رنگ مشکی در فرهنگ ما نشانه سوگ است. اگر در دکوراسیون خود رنگ مشکی را به کار می برید باید با دقت زیاد این کار بکنید و سعی کنید با رنگ دیگری به صورت ترکیبی کار کنید تا محیط خانه گرفته به نظر نرسد.

فرش مشکی هم با وجود تولید محدود محصول بسیار شیک و زیبایی است که می توانید در دکوراسیون هایی که تم مشکی دارند استفاده کنید. البته محصولاتی مثل فرش زغالی هم در همین تم رنگی است.

رنگ هایی مثل نقره ای و طلایی هم غالبا حس ثروت و دارایی را در بیننده ایجاد می کنند.

براساس ویژگی های خانه فرش چه رنگی خوبه؟

انتخاب رنگ فرش بدون توجه به ویژگی های منحصر به فرد خانه و محل مورد نظر شما می تواند ریسک بالایی داشته باشد اگر رنگ فرش با خانه شما هماهنگ نباشد. اما باید به کدام ویژگی های خانه پیش از انتخاب رنگ فرش دقت کنم؟

اندازه پذیرایی چه تاثیری دارد؟

نکته مهمی که نباید هنگام خرید فرش و انتخاب رنگ فراموش کنید خانه شما و ویژگی های خاص آن است. به طور مثال خرید فرش تیره رنگ برای پذیرایی کوچک ایده جالبی نیست چون فضا را تنگ جلوه می دهد. از طرفی وقتی خانه بزرگی دارید بهتر است از فرش روشن یکدست استفاده نکنید. چرا که فضا بسیار بزرگ به نظر می رسد و دیگر حس امنیت و آسایش را تداعی نمی کند و فضا از حالت دنج بودن خارج می شود.

سبک دیزاین خانه

اگر دکوراسیون سنتی یا سبک کلاسیک دارید شاید رنگ های فانتزی یا رنگ های جدید چندان با فضا همخوانی نداشته باشند. برای خانه های سنتی فرش لاکی (قرمز)، کرم، سرمه ای و گردویی انتخاب های بهتری هستند البته طرح فرش هم اینجا فاکتور بسیار مهمی است. برای خانه های مدرن البته رنگ های پیشنهادی همان رنگ های خنثی مثل نقره ای، طوسی، صدفی، دوی، متالیک و… است.

شلوغ یا خلوت بودن اتاق

یکی از عواملی که باید در خرید فرش برای خانه درنظر بگیرید میزان پاخور بودن مکان است. اگر پذیرایی شما پررفت و آمد است و ممکن است فرش زیاد کثیف شود بهتر است از رنگ های روشن مثل کرم، سفید، بژ و صدفی چشم پوشی کنید و از طیف خاکستری یا تیره مثل فیلی، طوسی، دودی و زغالی انتخاب کنید.

فرش چه رنگی بخرم برای دکوراسیون خانه؟

برای پذیرایی فرش چه رنگی بخرم؟

برای قسمت های مختلف خانه فرش چه رنگی بخرم؟

معمولا خانواده ها برای پذیرایی و اتاق نشیمن که محل حضور و پذیرایی مهمان ها است با وسواس بیشتری فرش انتخاب می کنند و سعی می کنند رنگ مد روز و جدید خریداری کنند. اما برای اتاق خواب این میزان وسواس لازم نیست. فضاهای خصوصی تر و خودمانی تر جاهایی هستند که می توانید باب میل و سلیقه خودتان فرش را با هر رنگی که واقعا دوست دارید خریداری کنید.

فرشی که برای راهرو انتخاب می کنید بهتر است چرک تاب باشد مثل فیلی، گردویی، طوسی و زغالی چون راهروها بیشتر در معرض آلودگی و پاخور شدن هستند.

آشپزخانه هم از مکان هایی است که نیازمند فرشی با طرح شلوغ و رنگ چرک تاب است. علاوه بر این چون آشپزخانه محل غذا خوردن است استفاده از رنگ هایی که اشتها را باز می کنند مثل زرد و قرمز ایده خوبی است.

نکات انتخاب رنگ فرش برای زیباتر شدن خانه

خرید فرش با رنگ متضاد با تم دکوراسیون می تواند جلوه فرش را بیشتر کند. این کار باعث می شود انرژی فضا از بین نرود و خانه یکنواخت به نظر نرسد. البته باید این کار را با دقت بالایی انجام دهید و رنگ های مناسبی را انتخاب کنید تا فضا آشفته و بی سلیقه به نظر نرسد.

علاوه بر این، می توانید وسایل کوچکی مثل یک گلدان، مجسمه یا تابلو را همرنگ فرش خود تهیه کنید و در دکوراسیون قرار دهید تا چشم در قسمت های مختلف خانه بچرخد و از دنبال کردن رنگ های یکسان در خانه لذت ببرد. البته باید به کوچک و کم تعداد بودن این وسایل دقت کنید. چون افراط در این کار باعث می شود جلوه فرش در دکوراسیون خنثی شود.

خرید فرش با بالاترین تنوع رنگی از فرشخونه

سعی کردیم در این نوشته نکاتی را مطرح کنیم که با فکر کردن به آن ها بتوانید به سوال فرش چه رنگی بخرم؟ پاسخ دهید.

به طور خلاصه، استفاده از رنگ های اصلی در دکوراسیون ممکن است باعث شود پس از مدت کوتاهی از آن رنگ خسته شوید. در حالی که رنگ های خنثی این طور نیستند و همیشه برایتان تازگی و جذابیت دارند. پس اگر زیاد تغییر دکوراسیون نمی دهید سراغ رنگ های اصلی مثل آبی، سبز، زرد (طلایی) و قرمز (لاکی) نروید و فرشی با رنگ خنثی مقل نقره ای، فیلی، طوسی، دودی، زغالی و صدفی خریداری کنید.

اگر زیاد وسایل خانه را تغییر می دهید انتخاب یک رنگ فانتزی مثل صورتی می تواند تغییر بسیار چشمگیر و درعین حال چشم نوازی باشد. فراموش نکنید اندازه اتاق و میزان رفت و آمد در محل نکته بسیار مهمی برای انتخاب رنگ فرش است.

درنهایت فارغ از مد بودن رنگ فرش و سنتی یا مدرن بودن خانه شما، رنگی زیبا است که در درجه اول شما آن را دوست داشته باشید و سپس به خانه شما بیاید و به زیبایی در دکوراسیون خانه شما بنشیند.

فیلتر رنگ ها در دسته فرش ماشینی و فرش کلاریس به شما می کنند تا هم با تنوع رنگ فرش در فروشگاه فرشخونه آشنا شوید و هم طرح های متنوعی را در هر رنگ مشاهده کنید. در صورت نیاز به مشاوره با ما در تماس باشید تا مجموعه ای از بی نظیرترین رنگ ها و طرح ها را باتوجه به نیاز خانه تان به شما معرفی کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • عکس
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • در دسترس بودن
  • اضافه کردن به سبد خرید
  • توضیحات
  • توضیحات تکمیلی
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
در فضای بیرون کلیک کنید
مقایسه