چطور فرش خونی رو بشورم؟

اگر فرشتان خونی شده اصلا لازم نیست کل آن را بشویید. کافی است همان قسمت را با راهکارهای زیر تمیز کنید. فقط نکته مهم برای پاک کردن خون از روی فرش این است که این لکه خیلی بدقلق است و باید تا خشک نشده آن ادامه مطلب

فروشگاه اینترنتی فرشخونه
پاک کردن لکه خون از روی فرش
بازدید 701 589 روز پیش

اگر فرشتان خونی شده اصلا لازم نیست کل آن را بشویید. کافی است همان قسمت را با راهکارهای زیر تمیز کنید. فقط نکته مهم برای پاک کردن خون از روی فرش این است که این لکه خیلی بدقلق است و باید تا خشک نشده آن را از بین ببرید. در غیر این صورت به دلیل داشتن مواد پروتئینی و آنزیم، لکه های ماندگار و سمجی ایجاد می کند که بعد از خشک شدن به سختی پاک می شوند.

نکته مهم دیگر این است که آب گرم لکه خون را ماندگارتر می کند. پس دقت کنید برای پاک کردن خون از روی فرش ماشینی هرگز از آب گرم یا داغ استفاده نکنید. با ادامه این نوشته از فروشگاه اینترنتی فرشخونه همراه باشید تا راهکارهای این مشکل را با هم بررسی کنیم.

از بین بردن لکه خون

پاک کردن لکه خون با راهکارهای ساده بدون آسیب به فرش

از بین بردن خون با آب سرد و نمک

مقداری نمک را در آب سرد حل کنید. این محلول را داخل یک آب پاش بریزید و روی محل لک شده اسپری کنید. سپس آّب نفوذ کرده در فرش را با قاشق جمع کنید و روی محل را دستمال بکشید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

استفاده از هیدروژن پراکساید

در به کارگیری موادی مثل هیدروژن پراکساید برای تمیز کردن فرش باید بسیار دقت کنید. چون محلولی قوی است و می تواند به بافت فرش آسیب برساند. پس مقدار کمی از آن را روی محل لکه اسپری کنید. سپس با دستمال روی لکه بکشید تا تمیز شود.

پاک کردن خون از روی فرش با استفاده از پودر بچه

کمی پودر بچه را با آب مخلوط کنید و مقداری خمیر درست کنید. سپس آن را روی محل لکه بگذارید تا خشک شود. بدین ترتیب، آلودگی به خمیر می چسبد. سپس خمیر را از روی فرش جدا کنید و محل را با دستمال تمیز کنید.

نشاسته یا آرد ذرت نیز می تواند جایگزین این خمیر شود.

از بین بردن جای لکه با ترکیب آب و نوشابه

لکه های تیره مثل خون با مواد شوینده کامل پاک نمی شوند. مقداری لکه هم باقی می ماند. این ترکیب برای از بین بردن جای لکه مناسب است.

پاک کردن خون از روی فرش با سرکه

دستمال را به سرکه و کمی نمک آغشته کنید. دستمال را روی لکه بکشید. این کار را تکرار کنید تا لکه پاک شود.

 

برای لکه خون خشک شده می توانید ابتدا از بخارشو استفاده کنید تا لکه کمی مرطوب شود. سپس دستمال بکشید.

نکته بسیار مهم: فقط آب سرد اسپری کنید. چون آب گرم باعث دوام لکه می شود.

 

لکه بری خون از روی فرش دستباف

برای پاک کردن خون از روی فرش دستباف بسیار دقت کنید. مراقب باشید نباید زیاد نمک و جوش شیرین استفاده کنید چون ظرافت فرش دستباف بالا است و ممکن است بافت فرش آسیب ببیند.

در ضمن برای فرش های دستباف نباید از بخار و آب گرم استفاده کنید. چون در این نوع فرش، رنگ های طبیعی به کار رفته است و با این کار ممکن است رنگ ها پخش شوند. بهترین راهکار برای لکه بری فرش دستباف، به دلیل ظرافت بالا و نفیس بودن آن ها، کمک گرفتن از قالیشویی های معتبر است.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • عکس
  • شناسه
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • در دسترس بودن
  • اضافه کردن به سبد خرید
  • توضیحات
  • توضیحات تکمیلی
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات اضافی
در فضای بیرون کلیک کنید
مقایسه